Hemmafru

2010-01-16 @ 15:01:50  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Dagen fördrivs som hemmafru. Även om lägenheten inte är stor finns det så gott som alltid nåt att dona med. Har plockat på lite smått hela dagen och har redan middagen på spisen (långkok). Prinsen är i väg på utflykt med andra skoterpojkar och det är ännu osäkert när han kommer hem.





Efter maten skall jag försöka komma mig iväg till stallet en sväng. Hoppas det är några graden kallt då så man slipper att det bildas så hemska styltor. Finns inget värre än det på vintern, man vill ju inte vara rädd att hästen skall halka omkull eller att den ska gå och spänna sig hela tiden...

Slog mig förresten att jag borde åka till typ Halpa-Halli innan dom hinner stänga och kika på lite gardiner... Vill ha nya gardiner till bl.a. köket. Hoppas dom har nåt annat där än kärringaktiga spetsgardiner... No offence, men tycker inte att spetsgardienr är nåt man använder i sitt hem innan man har fyllt 50. För inte ens min mamma använder ju såna, och hon är... ja... om man säger som så närmare 100 än 0. :P

Att göra lista för dagen:

- Plocka i lägenheten (delvis avklarat)
- Sätta på långkok
- Tvätta
- Tvätta Prinsens arbetskläder
- Testa vakuumpåsarna som jag köpte i början på veckan
- Gardiner

Själva storstädandet får tas itu med i morgon, och som belöning för det hela siktar vi in oss på att under kvällen sedan fara till Vasa och gå på bio. Ska fara och se den tredje filmen i Sieg Larsons trilogi (ja, det heter inte triOlogi, än mindre skrivs så). Anyhow.. Hoppas den är lika bra som dom andra filmerna.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback