Årets sommarplåga?

2008-07-16 @ 12:55:24  •  Kommentarer (4)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Man vet inte om man ska skratta eller gråta....


Tuuri - Finlands största bybutik

2008-07-12 @ 13:24:49  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Ja, då har man alltså besökt det omtalade stället tuuri... och va säger man.. ja där fanns iaf grejer som man inte visste at man behövde. Den där "kan va bra att ha känslan" som infinner sig när man är på IKEA kom där också.

Gårdagen tillbringades i detta konsumerings-mekka... Om man tänker på hur mkt vi två köpte (då snålade vi lite) och hur mkt andra köpte så sku det vara intressant att få reda på den genomsnittliga konsumtionen där.

Nåväl, utöver lite smink däribland ett rött nagellack i den perfekta kulören, mat och andra basvaror så köpte jag lite kläder. Tommy köpte också en del kläder nog däribland en snygg finsk nationaldräkt (dvs. mjukisbyxor med tillhörande tröja) samt skor.


Fr. vänster då, grå lång tunika och röd-vit randigt bälte, brun tubtopp med oland och liten rosett, söt t-shirt med roligt tryck, bekvämt linne med roligt tryck, en ljusblå t-shirt i svalkande material som är skönt att ha när man rider samt ett par sneakers såklart (näst intill omöjligt för mig att entra en skobutik utan att få med mig ett par ut).





Nya ridskor (har beställt nya leggings från sverige/england så jag måsta ha nya skor = födelsedagspresent till mig själv), nya handskar då dom gamla är så utnötta att man utan problem kan läsa en dagstidning genom alla hål i dom och jag vägrar köpa fler par på Häst & fritid hemma i M:hamn som inte håller nånting och till extremt överpris, samt ett nytt långs spö då jag inte vet var mitt gamla har tagit vägen....






Samt denna nya resväska på 28" till mamma som ojade sig över vad hon ska packa i när hon och "ligan" drar i väg till Polen i 1,5 veckor och dansar squaredans. Söt färg va? Inga problems för mamsen att hitta den på väskkarusellen inte. :P


Om nån är intresserad av att vet mer om själva Tuuri är det bara att besöka www.tuuri.fi