What do you do?

2006-10-25 @ 20:47:16  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

What do you do, when the only person who can make you stop crying is the one who made you cry?

Så vacker text, så rakt på...

2006-10-22 @ 23:42:04  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Himlen faller ner,
det svider till där kniven skar,
jag har varit vaken hela natten,
känt om hjärtat sitter kvar
känt om hjärtat sitter kvar.

Jag har litat på imorgon
som en troende tror.
Jag skulle gjort så annorlunda
om jag gick i andra skor,
om jag gick i andra skor.


Jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå stil
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
jag tänker inte så.

Jag har härjat krig i huset,
jag har härjat krig i mig,
mina ögonlock är tunga nu
snart drömmer jag om dig,
snart drömmer jag om dig.

Jag har aldrig stått vid fronten
eller försvarat det jag har.
Men i skärvorna och flagorna
ligger ändå allting kvar,
ligger allting ändå kvar

jag är ingen soldat,
har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,
jag tänker inte så.

I rispan från min vrede,
ska jag sätta jord och så,
i skuggan av din stolthet
ska jag resa mig och gå.

Jag är ingen soldat,
jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig aldrig att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,

jag har inga vapen att ta till,
inga korståg jag vill gå,
ställ mig inte i ett led,
du får mig inte att stå still,
jag fungerar inte då,
jag är ingen soldat,

"Denna dag ett liv?"

2006-10-18 @ 23:15:18  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Suck!
Ännu en totalt (OK kanske inte helt, men nästan) värdelös dag... Allt jag ser påminner om honom. Ser jag en bmw, pratar någon småländska, lång smal människa i allmänhet...
Ja jag vet inte riktigt vad jag hade tagit mig till utan fikan med Marielle och Emi i dag. Även om jag kände mig som en strandad val efteråt. Men det var det nästan värt!

Mamma och jag har inte stridit som kamphundar idag, kan faktist inte minnas att hon sa något elakt till mig idag. Lite chockad faktiskt! Ska väl suga i mig av den känslan att allt är bra så länge det varar, dvs tills i morrn bitti när jag skall åka och rida. Verkligen inget jag ser fram emot - dusten med mamma alltså.

Skrev klart den där jobbansökan idag, det kändes bra att jag äntligen fick det gjort. Kände mig lite duktig, men om jag inte får det jobbet. Vad händer då? Mamma måste ju få sina 250 € för att jag bor hemma ännu... Jaja, orkar verkligen inte fundera på det nu för då blir det absolut ingen sömn inatt.

Nä, ska nöta lite mer på Linkin Park skivan nu innan jag försöker stämma träff med John Blund.