Aldrig nummer ett

2007-07-17 @ 00:47:39  •  Kommentarer (3)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Alla vill ha Henne,
ingen vill ha mig.
Knappt om hon avvisar dom först...

Måste "skaffa" mig en ful och otrevlig peson som är ännu fetare än jag till bästa vän ist för henne. Kanske att jag skulle bli förstahandsvalet då men det är ju tveksamt....

Skulle nångång vilja uppleva att en kille kommer och säger att man är det vackraste han någonsin har sett osv. Killarna står ju för fan i kö till henne. Visst jag är bitter! Jag vet...

Så det kunde bli...

2007-07-15 @ 04:41:16  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Efter en lugn dag på jobb och middag med Marielle så begav vi oss till Bambölevik. Jag kände att jag bara måste doppa mig... Är ju över två veckor sen sist. Vilket nästan är ett rekord sommartid för ett sånt blötdjur som jag.. Hon doppade tårna från bryggan och sa att det inte va så farligt kallt. Men tror nog hon tycker jag va lite knäpp ändå... Fast jag lär väl va likadan när jag blir äldre..

Återfärd till stan. Pluggade gator och tränade praktiskt på att hitta dom med Marielle. Men efter att ha snurrat typ sjuttio-elva varv på gatan ( ja jag vet Grunken varning) så tyckte Marielle att vi sku skjutsa hem min bil så jag kunde ta en öl eller nåt..

Hamnade således på Dinos där vi snakade skit med Sandra tills klockan va typ halv 1. Sandra beklagar sig över att det är typ fullt på Dinos trots att "alla" är på Lappo eller på Föglö och att de helt enkelt är för få vakter på jobb... Jag skämtar lite om att jag kan nog ställa upp jag. Hon ler... Springer och kollar med Conny och återvänder med ett leende på läpparna och säger; "nu ska vi leta upp en tröja till dig". Lite smått överraskad säger jag hej då till Marielle och skuttar iväg efter Sandra.. Det var en lååång natt och tror alla Ålands myggor har haft smörgåsbord på mina ben... Jag hann ju nämligen inte byta till långbyxor innan jag började... Hmm det lär sluta med blodiga lakan inan natten är över. Fast jag får bara sova typ 2 timmar innan jag ska upp och ut till Bamböle och rida.. Jaja återstår att se hur det går.

Natti natt!

Men det är allt..

2007-07-13 @ 16:55:21  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Jag kryper in i mig själv,
vänder mig ut och in.
Jag tar tag i alla blodkärl och vener,
Drar sakta ut dem så jag känner den kraftfulla smärtan.
Det gjorde lika ont som det brukade,
om inte mer.
Jag ställer mig bredvid mig själv,
en liten bit ifrån.
Min själ är inte lika skadad, inte lika smutsig,
den andas inte.
Jag kryper in i mig själv,
lyssnar så att hjärtat lever,
och ja,
jag lever.
Men inte mer.

Sliten...

2007-07-11 @ 22:48:39  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Blev tvingad till jobb i morse lite tidigare... Klockan 06.45 skulle vi infinna oss för att gå en snabb Barista-kurs. Det var väl sådär. Kändes som den ena var mer sovande än den andra.. Men efter några espresso (en enkel skall vara 3-3,5 cl och bryggs på 7g kaffe) så blev man lite piggare. Och efter lite beröm så gick det ju tusen gånger lättare.:) Hey I'm only human!

Men när de andra kunde gå hem och vila sig lite inför jobb senare på dagen så fick jag och Jens snällt köra igång ruljansen där inne. Skulle ha börjat kl 10 men halv 10 anmälde jag mig tydligen frivillig till att rengöra diskmaskinen supernoga.. Dit for den frukosten som Anders (aka. Tha boss) sku ha bjudit på... Fan vad det fastnar skit på konstiga ställen i en diskmaskin. Men nu är iaf alla pelletsliknande smutskorvar bortpetade ur sprinkelmunstyckena. Tror jag svor högt flera gånger; iaf varje gång jag slant med plastskeden och hyvlade bort lite skinn på tummen. Plastskedar är ju nästan lika farliga som Butterfly-knivar om dom används på "rätt" sätt... Ska kolla upp i morrn om våra plastskedar är CE-märkta som allt måste va idagens läge. Det är ju t.o.m. bästföre-datum på skor nu för tiden. PÅ SKOR??!!! Nog har Brysselkålen för mkt tid över ibland nog.

Efter en låååång dag så kunde jag äntligen slappna av. Men höll på att somna i bilen när jag körde hem... inge bra. Blir nog sova ut i natt så att man orkar med morgondagen. Är ju inte ledig före 20:e juli... Urk! Jag kommer att avliiida långsamt. Tur att jag har Marielle och Sandra med mig på dagarna. My saviours in the nöd!:D

Och när Tessa eller Jenny slinker in en sväng från Dillen så får man ännu lite kraft!

Neee.. tack och godnatt!

Äntligen blev det av!

2007-07-01 @ 16:37:36  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

I går blev det äntligen av... Då gaddade jag mig för första gången. Det blev en tribal med hidiscusar under mitt högra bröst.

Börjar redan längta efter en till... Men det är tydligen nåt som "drabbar" alla som tatuerar sig.:)
Smärtan var obeskrivbar... hemsk ibland och ibland kändes det knappt men samtidigt var det skönt!



image4