Saknar...

2009-01-26 @ 16:17:02  •  Kommentarer (6)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

I lördags kom några av två av Prinsens vänner över för att spela lite bordshockey. Det var nog kul, men efter att ha pratat med underbara M på msn så kändes det inte lika kul... Hon saknade sin partypingla, och så gör även jag! Inte bara som partypinlga dock utan som ALLT det innebär med vår vänskap. Att bara sitta och snacka strunt, se film eller vad som helst, vi har alltid kul med varandra. Samma med J, oj vad kul det var att träffa henne under julen, på tok för länge sen alltså.

Men tro inte att jag har något emot att umgås med Prinsens vänner, nej absolut inte! Det är bara det att man själv skulle vilja kunna göra nåt annat så att han fick vara ifred med sina vänner. Helt enkelt jag vill ha människor (utöver Prinsen) som jag kan hitta på nåt med i Närpes. Visst, jag har stallet, men det är inte samma sak... kan ju inte gå en promenad eller ta en kopp kaffe och prata om dittan och dattan med en häst.

För att kontakta någon av de som jag "känner" i bekantskapskretsen känns det som om jag skulle behöva ett större "motiv"... Typ att fråga X om vi sku träna lite med hundarna. Men då var det ju det problemet.... jag har ju ingen hund, som typ alla andra har. Och en hund skaffar jag inte så länge jag pendlar och bor i lägenhet. Suck!

Skulle det vara så att jag hade människor att umgås med i Ekenäs så skulle det ju va en annan sak... men här har alla pojkvänner/sambo/fritidsintressen som tar upp den lediga tiden och lusten att hitta på nåt. En bra sak är ju att jag har gymmet, men där umgås man ju inte direkt med någon. Vill jag träffa någon utanför så är det i samband med fester typ, och jag orkar inte det. Jag vill kunna träffas utan att det är sprit involverat.... Plus att jag oftast inte orkar vara på t.ex. Kårken så sent, jag blir trött både fysiskt och psykiskt (får inget ut av det).

Borde besöka Åland nåt, måste fylla i tatueringen och träffa M igen, en månad utan att ses är för länge! Eller iaf för mig, jag blir knäpp utan vänner.... Bara en sån simpel sak som att någon frågar om man vill hitta på nåt i helgen. Där det är umgänget med mig som är eftertraktat, där jag inte är som ett "bihang" till den egenliga orsaken.

Du & din partner

2009-01-16 @ 14:01:21  •  Kommentarer (3)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Vad heter ni?
Catharina och Tommy

Hur träffades ni?
På dansgalan i Jakobstad

Hur länge har ni varit tillsammans?
I lite drygt 9 månader

Är ni förlovade?
Nej, det är vi inte.

Bor ni ihop?
Ja, det gör vi, iaf på helgerna.

Har ni barn?
Nej.

Har båda körkort?
Ja, det har vi.

Kommer du ihåg er första kyss?
Klart jag gör.

Vem sa "Jag älskar dig" först?
Det var nog jag...

Vem är äldst?
Tommy 

Vilka stjärntecken är ni?
Kräfta och skopion 

Vem är längst?
Tommy (jag är aldrig längre än nån...) 

Vem sjunger bäst?
Ingen aning, vi sjunger inte så mkt

Håller ni i handen på stan?
Sällan...

Kände ni varann innan ni blev ihop?
Vi lärde känna varadnra innan, men ingen viste vem den adnra var innan vi träffades första gången.

Vad har ni gemensamt?
Ganska mycket.

Blev du kär i första ögonkastet?
Nä, inte kär direkt. Men han gjorde mig glad, väldigt glad! 

Har ni någon speciell låt?
Finns så många, ingen speciell...
 

Har ni stora framtidsplaner?
Haha! Nog finns det planer, men det är ju lågkonjunktion nu så man får ta det lugnt. 

Har ni gråtit i varandras armar?
Jo, eller iaf jag i hans. 

Har ni varit utomlands tillammans?
Beror på om man räknar Åland som utomlands...

Vilket är ert bästa minne?
Det finns så många.

Vem lagar bäst mat?
Jag!

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Eftersom vu umgås i stort sett bara på helgerna pga min studier så  det är olika.

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
Oftast.

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?
Sådär, jag i Vörå och han i Närpes (ca 110 km).

Blir du lätt svartsjuk?
Jo, tyvärr... men typ aldrig med Tommy

Brukar ni bråka?
Inte direkt, men det händer.

Ringer eller SMS:ar ni mest?
Ringer, Tommy är "allergisk" mot sms.

Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel?
Det är så många fina kroppsdelar.

Brukar nån av er prata i sömnen?
Tommy ibland, nån gång har väl jag också gjort det.

Han säger nog en del smarta saker har där Dr Phil

2009-01-15 @ 16:14:57  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Hittade detta citat på Jonnas blogg: "Om du gör något med en annan person som du inte skulle göra inför din respektive är du otrogen." Citatet kom från Dr Phil och jag tycker det beskriver rätt bra var gränsen, eller ja iaf min gräns går...

Var går Din gräns för otrohet?

Aldrig ska jag sluta älska dig

2009-01-12 @ 18:21:07  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Till min Prins

Jag vet att jag inte är någon skönhet eller så
om du lämnar mig kan jag väl det förstå
för vad har jag ge dig som ingen annan har
jag är ingen särskild medans du är underbar


Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där för mig som jag är där för dig
ge inte upp


Livet är en gåta du är gåtans svar
allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
för också när jag tvivlar det känns som allt är slut
jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut


Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp


När jag klantar mig
när jag sviker dig
när jag sabbar och förstör
var kvar ändå
tro för oss två för du vet vad jag än gör
ja vad jag än gör


Så aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ja jag är där för dig


Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där (är där) för mig (för mig) som jag är där för dig
ge inte upp


Ge aldrig upp
Älskar dig så