What's left of me

2007-05-10 @ 16:08:10  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Cause I want you -- and I feel you -- crawling underneath my skin
Like a hunger, like a burnin -- to find a place I've never been
Now I'm broken, and I'm faded -- I'm half the woman I thought I would be
But you can have -- what's left of me.

Vart tar dagarna vägen?

2007-05-02 @ 12:57:48  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Usch! Full fart på allting... Ska försöka hinna flytta ut ur lägenheten samtidigt som det skall storstädas hemma hos morsan innan hennes 50-års "kalas". Heter det kalas förresten när man har passerat 10-års strecket?? Hmm... måste fråga Jenny om det hon är så påläst om allt nu för tiden, barns utveckling, psykologi osv.

Valborg var en rätt lugn tillställning för min del. Åkte ut till föglö med Marielle och hennes dotter Emelie. Det var lite hårt måste jag erkänna att bli snuvad på "shotgun" av en 6-åring. Men jag led inte så värst där i baksätet, väl på färjan så ville hon ändå sitta i min famn i framsätet. Ute på förglö blev vi mötta av Mareilles "lilla knähund" Vincent. Jag tycker om dobermann hundar, men den här mannen har jag faktiskt en stoooor portion respekt för. Men jag tror att den här gången blev jag faktiskt godkänd av honom (pust äntligen!) eftersom han ville att jag skulle "paja" på honom och helst skulle han sitta i famnen.

Hamnade på respervplats på Connys pump i morrn, känns sådär. Nu när jag har varit så många gånger så behöver jag det! Vet inte vad som händer om jag inte får utsätta mina muskler för lite påfrästningar... Iofs ska jag ju och rida före. Det ska bli kul, pga dåligt väder och en hemsk blåst så har det inte blivit nån ridning på en vecka. Saknar "min" Olliwer.. Men varje gång jag är ute i Lumparland och rider med Thea (som btw är världens coolaste dam) så får hon mig att bli mer och mer hundsjuk. Tror jag på allvar lägger ner det här med kärlek och börjar spara pengar till en hund.. Även om jag tackvare just Thea inte behöver köpa en hund så kostar det ändå en hel del att ha en fodertik..

Nä nu skall jag till stan och inhandla födelsedgaspresent till Emelie med Tomas. Och dom där fönstrena tvättar nog inte sig själv hur mkt man än önskar att så vore fallet.