Ny leksak

2009-04-27 @ 18:38:02  •  Kommentarer (3)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Hihi! Jag har fått en ny leksak... eller ja egentligen är det Prinsens. Men jag får skruva på den jag också!:) Har aldrig varit speciellt intresserad av hojar förut, men nu blev jag. Den är ju bara en 125:a så det kanske vore nåt för mig? Man ska väl börja lugnt? Eller?:P


Mina händer (ivf den högra) ser lite ut som gulles nu... Men jag blir bättre på att "använda huvudet" när jag skruvar. Och fram tills jag lärt mig bättre så finns det ju plåster. :)



Här är då leksaken... en Yamaha, snajs så tusans tycker jag. Dock är detta den "fina sidan".  Fast samtidigt så ser den inte alls ut så här mera när jag plockat bort alla kåpor, trasig backspeglar m.m. Kasnke borde jag ta en bild på den "naken" som jämföring? I bakgrunden syns vår-vinterns leksak; snöskotern.


Anyhow... Det är en bit tills den är i det skick den var när den rullade ut ur fabriken, men det gör inget.


Uppdatering:
- Veckan på Åland var ok, stressig så tusans. Kändes som om jag dissade skackars Busan. Dock var besöket till Kobba Klintar helt underbart! JAg var inte ensam om att tycka att det var typ den ultimata platsen att fria till nån på.

- Helgen fördrevs mestadels i garaget

- Taival hade trampat av sig båda framskor så det blev bara en prdentlig rykt och puts av hans utrustning

Veckan som har börjat:
Nu är det lite kortare vecka....

- Hjälpa mamma skriva en text (hon ger mig benen och jag fixar skelettet typ)

- En veckouppgift i nya kursen DL fredag kl 00.00

- Deltent på torsdag morgon sen åker jag upp (måste skicka tackbrev till DB som gör min resa uthärdligare)

- Firar Valborg på ännu oklart sätt, men kanske det blir en tur till Hallis och Närpes svar på Let's Dance

-
Lördag och Söndag spenderas i Vörå (och på vägen däremellan) med tömkörningskurs, Hanna och jag åker dit med kungarna.

- Sen återstår det nog inte så mkt innan det är dags att åka söderut igen.




Började en ny kurs idag, den är fan så intressant; Grunderna i privaträtt heter den. Idag diskuterade vi allt från Juristutbildningar till Arvsrätt och otrogna präster. Förhoppningsvis rätar en del frågetecken ut sig inför framtiden med hjälp av den!:)

Annars är vi typ de enda som är kvar i skolan nu.... Det märks att folk flyttar bort härifrån nu.

Måndag ikväll, vädret är fint. Tror jag åker på Panel med TR-08 en sväng i brist på annat. 

Oj vad detta blev osammanhängande... men so what! While we're at it så kan jag erkänna att det känns skönt att veta att min lillasyster är på väg hem. Det är nästan så hon måste komma på lite weekend-resa till Närpes nu och umgås med mig för jag själv har åkt båt över till holmen så det räcker för ett tag nu.

Over and out...

Borde sova

2009-04-20 @ 00:51:36  •  Kommentarer (3)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Har just anlänt till Ekenäs, borde packa om inför ålandsveckan snabbast möjligt och sova lite. Ska ju upp tidigt då bussen härifrån går 06.15. Men även om jag är helt slut i kroppen så får jag ingen ro i knoppen.... Tankarna snurrar på i 120 och allt är ett enda virrvarr.

Alla dessa frågor som kommer upp. Borde jag verkligen ställa dom? Varför gör jag det egentligen? Skulle vara så mycket lättare om man fick en instruktionsbok/manual över hur man ska göra som också täckte området över vad man INTE ska göra....

Fick tidigare i vår höra att en person hade tyckt att jag ahde bra självförtroende.. Jag blev chockad! Jag?! av alla människor... Om man lyckas ge den bilden så har man byggt upp en fin fasad.  För är det nåt jag önskar att man kunde beställa i stora mängder från typ Ellos så är det just självförtroende. Känner mig så vilsen i mig själv ibland.

Varför gör jag som jag gör mot mig själv... jag försätter ju mig själv i de situationer som jag hatar. Varför lär jag mig aldrig?! Det som jag försöker skydda med allt jag kan... just för att det är så ömtåligt att allt som det har fått uppleva förut och då från annat håll än mitt eget (oftast). Jag har världens bästa medicin för att få det att må bra, men ändå ifrågasätter jag. Jag förstår inte varför. Det är som om jag motar bort samtidigt som jag vill ha det närmare. Det är helt knäppt. Kanske jag är knäpp... Men jag vill inte förlora.. allt det fina...

Men ändå känns det som om jag gräver min egen grav.

Täcker mina fördelar egentligen upp för mina nackdelar....? Jag hoppas det. För aldrig tidigare har det betytt så mkt för mig - iaf inte på det här viset - att duga för någon. Förlåt..

Bollen är inte hos mig



Himmelriket

2009-04-08 @ 12:25:23  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Gissa om jag är avundsjuk på min syster... Dels för att hon är i Boston och jag i Ekenäs (aka. Kuknäs) men också för att hon hittade heaven on earth igår i Boston.

Precis som resten av familjen så älskar hon skor och väskor, gissa om hon var lycklig då hon hittade en skobutik med 3 våningar. Hon gav mig och mamm en länk till deras hemsida. Det kanske hon får ångra för hittar jag nåt får hon tamme tusan ta hem det till mig också!

Så kolla in länken och njuuuut! Jag ska kika vidare på hemsidan... finns så mkt fint att titta på och drömma sig bort. :)