Det undermedvetna?

2010-01-13 @ 11:16:04  •  Kommentarer (1)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Har blivit och fundera... Vissa människor pratar ju i sömnen och då menar jag fullt verklighetstrogna konversationer inte mumlingar som troligtvis desto fler sysslar med.

Har kollat runt på nätet (googlat) men inte kommit fram till något svar, som typ vad det kan bero på. Det enda jag har fått reda på är att sömnheten/vakenheten inte påverkas hur mkt man än pratar. Vilket ju är lite obehagligt! Om man pratar med någon som egentligen "bara" pratar i sömnen så kan man ju då tro att personen är vaken och fullt medveten om vad den pratar om. Men tydligen inte....

Men vad är det då som får människor att prata i sömnen? Och det som de talar om är det egentligen det undermedvetna som kommer fram? Ja jag vet då inte och tydligen ingen annan heller...

Själv tror jag inte att jag pratar i sömnen, men man vet ju aldrig. Kanske jag har blottat min själ för någon utan att jag vet om det?

Kommentarer

Postat av: emme

Haha..det är intressant det där. Jag pratar i sömnen, mindre nuförtiden. Men ibland händer det att jag säger något och då frågar Johan vad jag säger, då reagerar jag antingen med att sova vidare eller så säger jag någonting mer. För några år sedan kunde jag svara på tilltal m.m. i sömnen...men det tyckte jag själv att var obehagligt eftersom jag inte kom ihåg att jag pratat dagen efter och då vet man inte vad man berättat...Men som sagt, intressant. Vi vet för lite om våra hjärnor tyvärr..:)

2010-01-13 @ 20:21:25
URL: http://emelielaakso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback