Borde sova

2009-04-20 @ 00:51:36  •  Kommentarer (3)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Har just anlänt till Ekenäs, borde packa om inför ålandsveckan snabbast möjligt och sova lite. Ska ju upp tidigt då bussen härifrån går 06.15. Men även om jag är helt slut i kroppen så får jag ingen ro i knoppen.... Tankarna snurrar på i 120 och allt är ett enda virrvarr.

Alla dessa frågor som kommer upp. Borde jag verkligen ställa dom? Varför gör jag det egentligen? Skulle vara så mycket lättare om man fick en instruktionsbok/manual över hur man ska göra som också täckte området över vad man INTE ska göra....

Fick tidigare i vår höra att en person hade tyckt att jag ahde bra självförtroende.. Jag blev chockad! Jag?! av alla människor... Om man lyckas ge den bilden så har man byggt upp en fin fasad.  För är det nåt jag önskar att man kunde beställa i stora mängder från typ Ellos så är det just självförtroende. Känner mig så vilsen i mig själv ibland.

Varför gör jag som jag gör mot mig själv... jag försätter ju mig själv i de situationer som jag hatar. Varför lär jag mig aldrig?! Det som jag försöker skydda med allt jag kan... just för att det är så ömtåligt att allt som det har fått uppleva förut och då från annat håll än mitt eget (oftast). Jag har världens bästa medicin för att få det att må bra, men ändå ifrågasätter jag. Jag förstår inte varför. Det är som om jag motar bort samtidigt som jag vill ha det närmare. Det är helt knäppt. Kanske jag är knäpp... Men jag vill inte förlora.. allt det fina...

Men ändå känns det som om jag gräver min egen grav.

Täcker mina fördelar egentligen upp för mina nackdelar....? Jag hoppas det. För aldrig tidigare har det betytt så mkt för mig - iaf inte på det här viset - att duga för någon. Förlåt..

Bollen är inte hos mig



Kommentarer

Postat av: emme

Sötnos! Det verkar som det har hänt någonting, har det? Du är i alla fall en underbar person som BORDE ha bra självförtroende och känna dig alldeles fantastisk! Du har ställt upp för mig när jag har behövt det (du vet vilken sommar)och det har betytt jättemycket för mig! Du är alltigenom härlig! Ha en bra vecka på Åland! Ska själv dit i helgen, en träff på söndag el måndag förmiddag innan jag tar båten?:) Kramar!!

2009-04-20 @ 17:37:44
URL: http://emelielaakso.blogg.se/

Postat av: Catta

Nä, inget har väl hänt... jag kan bara inte förstå hur någon kan se på mig på ett annat sätt än vad jag själv gör. Hur jag ser på mig själv är det som jag tror är rätta, även om jag vet att det är fel. Om någon ser något vackert i mig så tror jag det inte eftersom jag inte själv kan se det. De gånger jag har fått höra det som jag nu anser vara det rätta är många många fler än de motsatta. Och man lär sig ju sådant so upprepas...



Åker tillbaka igen på fredag tyvärr.:(

Kram

2009-04-20 @ 21:38:47

Postat av: emme

Okej, det var synd (att du åker på fre). Men ha det skönt på ön och tro på att du duger som du är! Du är en fin människa Catta! Kramar!

2009-04-21 @ 07:27:05
URL: http://emelielaakso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback