Sommaren som gott

2008-09-15 @ 16:24:19  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

En liten uppdatering på vad jag och Prinsen har haft för oss i sommar. Tiden går så fort, känns som det bara var någon vecka sen han hade semester, men det är alltför länge sen.

Vi for på dagsutflykt till Björneborg för att besöka den stora stranden Yyteri. Jag trodde faktiskt inte att den skulle vara så stor/lång, men den var verkligen lååång. Den påminde om stränderna i Danmark med sina dyner. Eller om man tänker på Sunes sommar. Lyckades bli blästrade av sanden, brända av solen samt gå fel och hamna på nudistdelen på vägen tillbaka till parkeringen. Men härligt var det, hoppas vi far dit nästa år också. :)


Tittar du åt höger har du den här synen (inte jag som fotat)




Tittar du åt vänster har du den här utsikten (inte heller jag som fotat)

Bilderna ger en hint om hur pass stort det verklgien är. Det enda jag kan klaga på är att det var lite blåsigt och kallt i vattnet. Men blåsten rådde vi bot på genom att klättra över dynerna och lägga oss i lä på andra sidan, kylan i vattnet får man stå ut med. Man behöver ju trots allt inte bada. Kan bara konstatera att med åren som går blir man bara mera av en bad-kruka.

De körde runt med en stor fyrhjuling och sålde glass, det var något som var uppskattat. Hoppas dom utvidgar försäljningen till något mera läskande också typ öl/lonken.

På vägen hem måsta vi ju tryna på det nybyggda ABC i K:stad och käka lite med Jan och A-C. helt nice!:)


Oj, vad jag längtar tillbaka till sommaren och värmen nu så här i efterhand. Men har minnen att tänka på som gör mig varm. En heldag med prinsen var så underbart efter många jobbiga dagar på jobb. Tack älskling för att du tog mig dit!

Utöver det har mina färdigheter i garaget inte utvecklats alltför mkt i sommar, kan iofs byta olja + filter på min egen bil nu också, inte bara på traktorn. Men jag får fortsätta lära mig av den bästa av lärare i höst/vinter när jag åker upp till Närpes ( Hem :) ) på helgerna. Fick nog vara med när Prinses och hans vapendragare bytte min vindruta. Det var spännande, frö tydligen var det mkt som kunde gå fel, men inte denna gång.. hihi!

Ska försöka uppdatera oftare... bara jag får internet till lägenheten dvs.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback