"En fin vän..."

2008-10-07 @ 15:30:41  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Efter att mamma hade åkt for vi hem och drog efter andan en liten stund innan vi bytte kläder, Prinsen till arbetskläder och jag till ridkläder. Prinsen for iväg till "händelsernas centrum" aka Grännesbackan och jag till stallet.
Red Neri ut i naturen, vilket var skönt. Han får lära sig att lyfta på fötterna och jag njuta av skogsdoften. På vägen till skogen efter att ha tagit oss förbi några jätteläskiga faror (enligt Neri) mötte vi en kvinna som var ute och gick. jag log i vanlig ordning och hon log tillbaka och sa att "Det är en fin vän du har". Jag blev så paff med lyckades få ur mig "..och lojal".
Hästar är nog bra vänner. Neri kan jag plottra på för precis som det var me Rapsodi i tiden... Han lär ju inte säga åt mig att hålla käften när han är trött på att lyssna. Men annars också, jo han är som en vän för mig. En kombination av fritidssysselsättning och vän. Har ju inte några direkta vänner där uppe. Ingen som är social på samma sätt som mig eller har samma intressen som mig, alla har så fullt upp med annat. Min vän som jag hade i Närpes flyttade just ner till Hesa där hon ha börjat nytt jobb. Även om vi inte umgicks så ofta så var det iaf någon som jag kunde fara på kaffe med och snacka lite strunt. Saknar det... men har konstaterat att jag får ta det med hästarna ist,fast utan kaffet då. Kaffe kan jag dricka med Prinsen.
Efter att ha ridit Neri fick sig även Hampus en omgång, men vi höll oss på banan. Hanna har ryggproblem så jag hjälper henne så gärna med motioneringen av hästarna och allt annat som kan va. Jag var säkert 3-4h i stallet och precis när jag satte mig i bilen och skulle åka hem ringde Prinsen. Iddes inte svara för jag var ju precis hemma. Han hade börjat blivit orolig att nåt hade hänt mig... Men det hade det ju inte. Inte annat än att jag fick fundera lite under mina ridturer.

Dock vet jag inte om jag har kommit fram till så mkt.. Eller ja, jag behöver inga vänner i Närpes så länge jag har Prinsen och hästarna. Jag vet ju ändå var jag har mina vänner även om dom inte är nära; Marielle på Åland, Julia i Linköping samt Emme i Åbo.

Kommentarer

Postat av: emme

Fint skrivet hjärtat!

2008-10-10 @ 14:16:37

Postat av: C

Jag är bara ärlig :)

2008-10-10 @ 14:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback