Helgen, Prinsen 26 m.m.

2008-11-17 @ 21:52:29  •  Kommentarer (4)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Helgen spenderades i vanlig ordning i Närpes. Körde upp redan på tordagen, skippade tyskan på fredagen får väl se i morrn om det straffade sig.... Måste verkligen ta mig i kragen med att skaffa VR-kort så jag kan börja åka kommunalt ist. Har ju trots allt kommit så långt att jag har skaffat studieintyg från skolan.

Fredagen var rätt lugn, tvättade fönstrena i vardagsrummet och var till stallet en sväng. Red hampus ett lagom jobbigt pass på banan, mkt öpnna och sluta, han var pigg i blåsten men sen när regnet kom (började ösa ner) fick vi ge oss och avsluta. Stämningen i stallet var lite sisådär i stallet inte bara beroende på vädret utan att Britta (en som har sin häst i stallet) tog med sig jobbet till stallet (veterinär) och numera betar Neri (Nerimas) på de evigt gröna ängarna i Trapalanda.

Lördagen bakade jag en ny tårtbotten för den jag hade bakat dagen före blev för tunn.... Bakade dessutom en drömtårta till Prinsens födelsedagskaffe för familjen dagen därpå. Efter avslutat bak for vi till Ingels och Eva för att installera F-secure på deras datorer. Där blev det mys med hundarna framför TV:n, diskussioner om lillajul-kryssningen, en Gin (aka. lonken för resten av världen) och en kopp kaffe. Vi var lagom trötta när vi kom hem därifrån efter elva på kvällen.

Upp någorlunda tidigt på söndagen för att börja städa. Borde ha gett Prinsen frukost på sängen, men siddu det glömde jag ju.... För även om han fyllde år i onsdags så hade jag ju chansen att göra det då ist. Det harmar lite så här i efterhand, han gav ju trots allt mig det när jag fyllde år. Jag fixade på tårtan och allt anant som skulle förberedas i köket medans gulle var så duktig och städade typ hela lägenheten själv. Jag torkade bara damm.... Svärisarna och Prinsens storasyster Nina med tillhörande familj kom över på eftermiddan på kaffe och tårta. Tror alla var nöjda med mina bakverk.  :) Dock märktes det att jag är van med en liiite kakmonsteraktigare (glupskare) släkt som glatt äter av allt och mycket. Men det hembakade gick det mest åt av iaf. Hihi! Lite stolt där... In your face Pirkka bullar!


Min från scratch hembakde kinuski-tårta med lite tranbär på toppen

När släkten hade åkt efter att vi hade köpt lotter av Ninas barn så kom Snickars och AC över. Vid det laget var det dags för mig att börja packa ihop mina väskor och bege mig söderut igen (låter som om jag va en flyttfågel med beslutsångest men jaja...).
Körde den långa vägen via Åbo, men det var för en god orsak. Var in i Åbo och hittade rätt snabbt fram till mitt mål - nämligen Emmes och Johans lägenhet! Var sååå kul att träffa henne igen! han ju tyvärr inte träffa henne nåt i somras men även om det var länge sen vi sågs så kändes det inte som det. Vi snattrade på som vanligt och efter en timme och en kopp gott grönt te så var det dags för mig att åka vidare till Gummipittarnas centrum; Ekenäs.

Puss

Kommentarer

Postat av: Lillasyster

Du borde nog ge lite cred till min HK-bok.. Hoppas att tårtan var god! Med tanke på hur många gånger du ringde. Haha

2008-11-17 @ 22:27:45
URL: http://tojja.webblogg.se/

Postat av: Catta

Jo, jag vet.. Mmm den var god. Ja, men jag måsta ju ringa, det va ju du som hade receptboken. Och av de två kockarna som finns i familjen så är ju du den som har mer erfarenhet av efterrätter/bakverk.

2008-11-17 @ 23:38:19

Postat av: emme

Wooww vilken Tårta tjejen!! Imponerad bara värre, själv kan jag bara laga olika kakor ex. morotskakor m.m. har inte vågat laga en tårta ännu..Duktigt! Kram

2008-11-18 @ 13:17:51

Postat av: Catta

Tack!:) Det var betydligt lättare än jag trodde.. Så det är nog inget att va rädd för. :P Kram

2008-11-19 @ 09:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback