Hipp hurra idag fyller mamma år! Och lill-bonden har varit i farten igen...

2008-05-06 @ 13:15:37  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Idag fyller mor min 51. Känns lite konstigt att inte vara hemma och fira henne... Kan inte fira henne på söndag heller när det är är morsdag! Glöm inte bort att fira mammorna i din närhet på söndag! Fick ju inte träffa mamsen i helgen när jag var hem, för hon var i sverige..... Nåväl, vi ses ju på natten till den sista maj. Åker inte hem förens då.

Helgen var annars fin, åkte en sväng till holmen då som sagt. Kom på fredag e.m. och åkte igen samma tid ett dygn senare. Så kan det gå! Han med på tok för lite på holmen. Är arg på mig själv för att jag inte hann träffa Julia mer. Men jag fick träffa Emi och Marielle iaf och fira Emis födelsedag... Får sparka mig själv i baken i sommar och se till att hälsa på Julia (och Roger) i Oslo.

Söndagen började med proivridning av häst i närpes. Tack gulle för att du satt där och tittade på.:) Efter det var det arbete på åkern som gällde. Eller, mitt arbete var ju inte så tungt. Jag körde bara fram traktorn medan prinsen kastade sten i skopan bakpå... Det var det tunga arbetet. Emellanåt var det riktigt varmt och skönt i solen... Men jag tänkte inte nåt mer på det. En snygg bondbränna är på väg märkte jag på kvällen. Nästa gång blir det nog linne..:)

Fick mat hos Prinsens föräldrar, mmm det va jättegott! Efter att ha spolat av bilen är en gång (jävla katt på Åland som inte kan låta bli att gå på den när den är nytvättad) och spänt däcksbultarna bar det av in till Näsby igen. Ville inte åka hem till Vörå....

Vill va med min prins hela tiden!

Nä, nu ska lill-bonden försöka göra nåt vettigt. Men det är svårt när tankarna glider iväg så lätt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback