Lördagen

2008-04-14 @ 13:43:27  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

I lördags bar det iväg till Jakobstad. Jag och fyra andra tjejer åkte iväg för att titta på potentiella köp till ridskolan här i nejden. Lite brist på hästar så det skulle provridas 2 st.

Jag med mina knappa 160 cm föll ju direkt för denna bjässe som säkerligen passerade 170 i mankhöjd. Så fin, påminde om Baloo hemma på ridskolan på Åland.

image13

Denna Stig var så uppmärksam och fin, liiite stora steg kanske, men man lär sig. Bara en av de andra brudarna var lika förtjust som jag. Men vi får se, han var lite dyr för det stadie han är i nu.

Innan ägaren kom så gullade vi lite med en av hästarna i hagen, som vi trodde var en av hästarna vi sku se på, för det var ju en skimmel vi sku se på... Oj det var "fel" skimmel men snäll var den.

image14

Det slutade med att vi hade provridit 3 hästar, men ingen föll oss direkt i smaken. Återstår att se, går ägaren ner i priset så slår vi till. För Stig kommer att bli fin, han är 8 år men bara riden i 1.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback