En sån fin pålle

2010-01-26 @ 19:33:52  •  Kommentarer (0)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Oj oj, nu har det gått ett tag sedan jag uppdaterade igen... Finns så mkt annat (vettigt) att göra. Men när t.o.m. min mamma har skaffat blogg så måste jag ju ta mig i kragen lite granna.

Har varit och ridit ikväll, var på banan för första gången på rätt länge och jisses vad Taival blev glad! Det är ytterst få gånger som han inte är arbetsvillig och det är jag väldigt tacksam för. Ikväll gick uppvärmningen med joggning på lång tygel riktigt fint, han sträckte på sig bra och lyssnade fint. Han sökte snällt efter stöd när vi tränade på serpentinerna och skötte sig riktigt bra, med tanke på att han i vanliga fall gärna vill flyta ut. Som sista övning fick han jobba på ordentligt med att samla sig när vi ökade och minskade storleken på volten i galopp.

När vi joggade ner på åttvolt fick han sträcka ut sig ordentligt och bli lång och låg utan att öka farten. Det kändes riktigt bra! Nu ska vi försöka få upp kondisen igen efter den vilan som har blivit nu pga kylan så vi är "fit for fight" inför nästa träning. Vi tar det sakta men säkert, under tiden ska jag försöka fundera ut nån lösning på hur jag ska kunna rida med kandaret med 3-fingers vinterridvantar...

Resten av kvällen blir nog lugn, ska kika film med T. Väntar som bäst på att han ska komma hem, hoppas han har glass med sig. Fick ett sånt grymt sug efter det just!:)

Slutligen måste jag tipsa om lite rolig läsning/bra tidsfördriv:
1. Falsk sanning,http://www.finest.se/falsksanning en riktig kul blogg som visar verkligheten bakom stora bloggar. Även om jag inte läser fler än Blondinbellas och Kissies bloggar (ja jag erkänner! Lite fjortisvaning ja...) så är det kul att läsa den riktiga sanningen om dem. Fjolliga modebloggare speciellt!

2. Fel SMS http://www.felsms.com/ Namnet säger väl allt?! Alla har vi väl nång gång skickat fel sms, eller ja snarare rätt sms men till FEL person, på den här sidan finns alla möjliga varianter att läsa.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback