19.5.2010

2010-05-19 @ 10:03:11  •  Kommentarer (2)  •   •  Permalink  •  Vardag  •  Trackbacks ()  • 

Andra helgen i rad på Åland förlöpte riktigt bra! Dock hann vi inte med så mkt som det var tänkt... Dopet var riktigt fint även om prästen stundvis var lite flummig. Känns ärofyllt att få vara nåt så ansvarsfullt som fadder/gudmor åt lilla charmtrollet Hampus! Peter LeMarc kommer alltid att ha en speciell plats. :)

Min lilla Emi som har blivit så stor, eller ja så otroligt mogen. Trodde inte man resonerade på det sättet när man är 9 år, men tydligen. Den tjejen kommer att gå långt vad än hon åtar sig i livet. Men än så länge är hon inte för stor för att kramas och ta min hand. Phew! Åldersnojjan börjar smyga sig på. Haha!

Förra veckan planterade jag mina jordgubbsplantor som jag fick med mig hemifrån. Jag fick en fin början på "mitt" grönsaksland ute hos svärmor. Ikväll efter arbetet skall jag försöka mig på att få mina morotsfrön i jorden (kanske lite i senaste laget men jaja). Får se hur det blir i skördetider då det är blandade sorter i påsen. Jag skulle helst ha kunnat så de vanliga i en rad, de gula i en annan och de röda/lila i en tredje. Men nu får jag se vad som dyker upp. Kan ju vara spännande det med!

Sen måste jag införskaffa stora mängder jord + stora krukor. Detta för att kunna plantera min klematis och andra klätterväxter på balkongen. Men även för att kunna plantera mina tomatplantor (svart körsbärstomat) i en ampelkruka och mina pelargoner i balkonglådan. Undrar förresten om man kan få tag på en sådan raritet som gul pelargon här? Men iofs är jag ju inte så överdrivet förtjust i gula blommor då det skär sig med de andra blommornas färger.

Fick med mig en liten del av mina kristallglas från Åland, kanske jag skulle putsa upp dom innan jag gör mig färdig för arbete. Det är ju sååå mkt viktigare än att göra skoluppgifter, eller hur?




Kommentarer

Postat av: emme

Visst är det en ära att bli gudmor! Jag älskar att vara det, man känner sig lite speciell när man har ett gudbarn som kallar en gudmor :) Och visst är det viktigare att putsa glas än plugga....haha...Kul att din helg blev bra på ön. Kram

2010-05-19 @ 17:27:50
URL: http://emelielaakso.blogg.se/

Postat av: cissi

Vad du är flitig med planterande i grönskaslandet!!! Hade också tänkt så lite smått o gott i år men har inte hunnit ännu:)

Jag var på urvalsprov till socionom, har verkligen inte höga förväntningar men vi får se!

2010-05-26 @ 18:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback